blog.johniez.com

Návštěva Osvětimi a Krakowa

Španělsko a Portugalsko

[13. 10. 2011 - 23. 10. 2011]

Se zbytkem dovolené přišel nápad podívat se s začínajícím podzimem na jih, do tepla. S lovem levných letenek padla volba na Španělsko, kam se dá levně letět a půjčit tam levně auto. Odtud to pak autem vzít do Portugalska. Koupil jsem za pár Euro letenky u Ryanairu, objednal na deset dní auto u Hertzu (110€) a nízkonákladová akce mohla začít.

Vzhledem k odletu z Bratislavy jsme se na tamní letiště museli vydat trochu dřív. Nejlépe vycházel vlak (časem, ne cenou). Zbyl nám čas i na přechod města pěšky z nádraží na letiště.. Byl to můj první let s Ryanair, boj o sedadla jsem tedy nečekal a sednul si na jedno z posledních volných míst. Bylo to celkem jedno - místo na nohy tam nebylo v podstatě nikde. Z těch cca 40 letů, co jsem již absolvoval, Ryanair suveréně vede - co se absence místa pro pasažéry týká :-).

V Alicante jsme přistáli zhruba o půlnoci a vše vypadalo zavřeně, až na pobočku Hertzu - naštěstí :-). Chlapík ve frontě přede mnou měl problém s placením VISA kartou, takže jsem začínal být se svou VISA kartou z mBank trochu nervózní. Ale není VISA jako VISA. Prošlo to.

Z Alicante jsme si dali noční přejezd do Toleda a po cca 200 km jízdy nás ve dvě v noci kontrolovali policajti, což jsem moc nečekal. Mimochodem, další den v Madridu nás opět kontrolovali. Už to vypadalo, že kontrol si ve Španělsku užijeme víc :-). Po prohlídce Toleda a Madridu jsme vyrazili směr Segovia a navečer jsme odbočili na lesní pěšinu, že přespíme. Projeli jsme kolem baráku, zaštěkal pes, vyběhlo několik lidí co naskákali do aut a vydali se za náma. Nic moc pocit, tak jsme na širším místě zastavili trochu bokem, nechali je projet a když to vypadalo, že o kus dál taky zastavili, tak jsme to otočili a hurá zpět na hlavní, přespat někde jinde :-). Takže jsme dojeli až k přehradě nedaleko Segovie, kde jsme opět přespali v autě.

Po ose Segovia (jeden z nejznámějších akvaduktů), Coca ("pískový" hrad) jsme projeli na severu parkem Picos de Europa k pobřeží a po severním pobřeží jsme dojeli až do Santiago de Compostela. Opět spíme v autě. Ráno nám kolem auta neustále chodí zástupy lidí, po rozkoukání zjišťujeme, že jsou to poutníci... V kostele v centru města mají konečnou stanici své pouti. My zde rozhodně nekončíme a vyrážíme do parku Peneda Geres, kde přejíždíme Portugalskou hranici (po úzké silnici v horách, kde se tak akorát vejdou dvě auta). Jedeme až do Bragy, kde je dominantou "schodiště" Bom Jesus do Monte. To jsme minuli, což si uvědomujeme následující den, v jiném městě, u stánku s pohledy :-). Do Bragy jsme totiž dorazili až pozdě večer, stihli jsme akorát rychlou noční prohlídku centra. A pokračujeme dál...

Další den se probouzíme v Guimaraes, kde pořádáme rychlou prohlídku města a míříme, po silnici s kruháčem snad každých 500 metrů, do Porta. Španělskem se po krásných silnicích cestovalo parádně. Hustě osídleným severem Portugalska se jede o poznání pomaleji. Všudypřítomné vesnice s 50 km/h limitem a tisíce kruháčů. V Portu parkujeme kdesi na sídlišti (raději si poznamenám gps souřadnice, předešlý večer jsme trochu hledali auto v Braze.. :)) a hurá do centra města, kde chodíme několik hodin. Porto je rozhodně zajímavý město. Večer přijíždíme do studentského města Coimbra. Večer to tu docela žilo :-). Musíme však dál - cílem je dojet do městečka Leiria.. Nakonec jsme dojeli až k Tomaru.

U Tomaru si prohlížíme parádní akvadukt a míříme k nejzápadnějšímu místu Evropy na Cabo da Roca. Prohlídku paláce v Sintře nestíháme (akorát zavírají), tak míříme k moři. V pobřežním městečku (vesničce) Azenhas do Mar si dáváme k večeři krevety a koukáme s místníma na fotbal. Vzhledem k ceně, co chtěli v nedalekém hotelu, spíme na pobřeží za zvuku moře opět v autě.. Holt nízkonákladová akce :-).

Národní palác v Sintře jsme si tedy prohlédli další den a zamířili jsme do nedalekého Lisabonu. Auto jsme nechali na sídlišti mimo centrum Lisabonu a dojeli metrem zbytek metrem. Centrum Lisabonu je plné zajímavých objektů. Kromě toho zde mají most hodně podobnej Golden Gate Bridge v San Franciscu. Za návštěvu stál i Belém a samotné centrum. Odpoledne a večer nás cesta vede do Lagosu, kde na pobřeží opět přespáváme v autě.

U Lagosu je parádní pobřeží a několik malých a celkem liduprázdných pláží. Moře ale moc čisté není - ale stejně se koupeme :-). Po jižním pobřeží míříme opět vstříc Španělsku. Projíždíme Seville a v noci nás vítá Cádiz. Asi jsem přehlídnul nějakou ceduli a ocitli jsme se neplánovaně v centru města :-). Vymotali jsme se však a dorazili do Tarify, což je tak 20 km přes moře do Maroka. Tím směrem míří i jedna z pevností na pobřeží :-).

Do Tangieru nakonec nejedeme a vydáváme se na Gibraltar. Gibraltar, jakožto půda Spojeného království, má nad sebou osobní černej mrak. Jinak je všude okolo nádherně modrá obloha. K celnici vede celkem dlouhá fronta, ale návštěvu Gibraltaru jsme si nemohli nechat ujít. Pak už jen přejezd letiště a objet skálu... Přes Malagu míříme do Granady, kde je k vidění hlavně Al Hambra. Vyjíždíme ještě k sjezdovkám v pohoří Sierra Nevada, koukáme na kopce a vyrážíme vstříc Alicante.

Na začátku naší cesty jsme zahlídli několik parádních hradů severně od Alicante, takže se k nim vracíme za světla. Pak už nezbývá než poslední koupel v moři na pláži v Alicante a dle pokynů, že máme auto vracet s co nejmenším množství benzínu v nádrži, jedeme na letiště (nemuseli jsme ani tlačit, ale fakt už to muselo jet na výpary). Najeli jsme nakonec 4600 km, takže ano, v autě jsme strávili hodně času :-).

Tlačenici a boj o místa v letadle Ryanairu necháváme ostatním, místo v uličce mi vůbec nevadí - aspoň tam můžu dát nohy, když se mi do přidělenýho prostoru téměř nevejdou. Bratislava nás vítá mrazem a sněžením - z cca 25 °C je rázem -5 °C :-/.

Fotky z cesty po Španělsku, Portugalsku a Gibraltaru

Přihlášení Pro přidání komentáře je potřeba se přihlásit jakýmkoliv OpenID účtem.