blog.johniez.com

Návštěva Osvětimi a Krakowa

US + Kanada

[11. 6. 2011 - 6. 7. 2011]

Do US jsme se vrátili ani ne dva roky po předchozí návštěvě, takže nebylo potřeba obnovovat ESTA vízum. Teda alespoň pro mě ne :-). Během hledání letenek vznikl plán s návštěvou New Yorku a následným vnitrostátním přeletem do Seattle. Vycházelo to levněji a návštěva NY byla rozhodně zajímavá. Během těch pár dní v NY jsme se podívali na USS Intrepid, Central park, Times Square, do čínské čtvrti, Brooklynský most a vystáli si frontu na Empire State building. A nakonec jsme si neodpustili ani návštěvu Sochy Svobody.. New York je rozhodně město s parádní atmosférou!

Z NY přelétáme na severo-západní pobřeží do města Seattle. Zde vyzvedáváme auto a další den míříme na prohlídku do továrny Boeingu. Poté už naše cesta vede na sever do Kanady. Byrokratické kolečko s vyřizováním víz a navštěvovanám kanadské ambasády jsme absolvovali už v Praze, takže přejezd hranic doprovázelo jen několik otázek chlapíka na hranicích. Večer nás vítá zácpa ve Vancouveru, kde řádili domácí hokejoví fanoušci po prohře v sedmém finále Stanley cupu nad Bostonem.

Vancouver jsme si zařadili na seznam pěkných měst (Ota tam nakonec rok poté zamířil za prací), ale bylo potřeba jet dál. Čekal nás Whistler - oblast zaslíbená lyžařům a mtb jezdcům (a medvědům :)). A právě na kolech jsme si zde užívali. Místní traily plné lávek a skalek byly perfektní. Dwarf Nebula, Pinocchio’s Furniture a další.. prostě paráda!

Následující dny jsme trávili v Rocky Mountains - Jasper, Yoho, Banf. Zde jsme si užívali zasněžených hor, blízkých ledovců a jezer. Jak často se člověk v červnu brodí sněhem :-). Místy teda byla řádná kosa.. Poté bylo v plánu industriální Calgary - potřebovali jsme si trochu vyprat, což se nám v B&B ubytování podařilo (bohužel i se sušičkou, což na outdoor oblečení nemusí být ideální). V Calgary vlastně nebylo nic extra k vidění, dostali jsme doporučení na nedaleký Heritage park, kam jsme se nakonec podívali, ale extra nás nezaujal.

Z Calgary jsme se vydali do Waterton Lakes NP, kde bylo dost větrno a nejzajímavější traily byly kvůli dlouhé zimě a přetrvávající hrozbě lavin zavřené. Museli jsme se spokojit s jednodušším výletem. V kempu byly k vidění rodiny s obytným autobusem. Asi když už je karavan málo.. :-). Zde jsme se rozloučili s Kanadou a přejeli hranici zpět do US. Skrz Montanu jsme projeli do Wyomingu, kde je jeden z nejznámějších parků US - Yellowstone NP.

V Yellowstone si člověk užije gejzírů a nádherných teras s mrtvými stromy. Občas jsou k vidění medvědi a nějaké ty vodopády. Nad čím zůstával rozum stát však byli turisté z Indie, chodící i mimo dřevěné lávky (klidně i u cedulí varujících před nestabilním povrchem a možností kontaktu s kyselinou v půdě).. Z Yellowstonu jsme jeli na jih přes Grand Teton NP, což je na Google images neuvěřitelná pastva pro oči - připadal jsem si jak na výletu v Alpách :-). Vzhledem k tomu, že jsme neměli nejlepší počasí a ani moc času, stihli jsme jen kratičkou procházku.

Náš výlet se pomalu blížil ke konci. Přes Idaho jsme projeli do Salt Lake City v Utahu, kde bylo téměř vše zavřené - slavil se tu Den nezávislosti. Nějakou večeři se nám ale nakonec podařilo sehnat, třebaže to na to dlouho nevypadalo :-). Nezbývalo než vyklidit auto, sbalit se a ráno hurá na letiště..

Moje fotky, Štěpánovo fotky.

Detailnější popis psal VeN průběžně po nocích na dnes zrušený posterous - dostat se k tomu dá přes web archive.

Přihlášení Pro přidání komentáře je potřeba se přihlásit jakýmkoliv OpenID účtem.